onsdag 14. oktober 2015

Teppe av restegarn

Jeg har en plan om få unna litt restegarn.
Teppe er et fint restegarnsprosjekt. Da jeg begynte såg
jeg for meg et babyteppe, men jeg har mye restegarn...



Skal du strikke et teppe av restegarn kan det være lurt å strikke diagonalt.
Da slepper du å ta stilling til strikkefasthet og antall masker i forhold til
hvor mye garn du har og hvor stort teppe du ønsker.

Finn fram alle nøstene du ønsker å bruke, gjerne fra tilsvarende garntyper,
og del dem i to like bunker ut fra vekt.
Oppskriften er enkel; begynn med tre masker og øk en maske på
slutten av hver pinne til du har strikket ut den ene bunken.
Deretter strikket du to masker sammen på slutten av hver pinne til du
har tre masker igjen, som felles av.


 
Dersom du ønsker en bedre forklaring har Nøstebarn en oppskrift
på et babyteppe som er strikket på samme måte.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar