onsdag 14. oktober 2015

Gangen

I gangen tok jeg sats og malte et gulv med mønster,
og en knæsj utgangsdør.
Jeg er veldig fornøyd, og dersom jeg blir lei er det bare å male over ;)

Gulvet er først høynet 2cm med flytsparkel, slik at det
ble like høyt som stuegulvet. Deretter har jeg malt, tegnet mønster,
teipet, malt, teipet og malt.



Tips: Når du maler og ønsker en fin linje mellom to farger
er det lurt å forsegle teipen med samme farge som er under teipen.
Slik:
Først malte jeg et strøk med hvitt.
Da malingen var tørr teipet jeg der linjen skulle være,
for så å male et strøk med hvitt langs teipen.
Jeg lot det tørke, og malte så den brune fargen.
Da unngikk jeg at den brune fargen trakk inn under teipen,
og linjen blir dermed veldig fin.









I kommoden i gangen bruker jeg de to nederste skuffene
til å gjemme kattedoen. Jeg har sagd et hull på høyre side
som katten bruker til dør. Det er godt å slippe å ha kattedoen 
stående fremme. I tillegg blir ikke kattesanden sparket utover gulvet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar