fredag 30. juli 2010

Tantene på Loftet

Min bestefar hadde tre søstre. To av dem bodde på loftet over Farmor og Bestefar. Vi kalte dem for Tantene på Loftet. De het Oddlaug og Gudrun men navnene Lolla og Duddu var også velkjente. 
Tantene på Loftet spiste skiver med tanteost (blåmuggost), brødskorper med smør og sirup og da vi kom fra skolen kastet de kaffefilter med snop i ut vinduet .

Dette stoffet har at mønster som minner meg om Tante Gudrun. Jeg har en følelse av at hun har hatt en kjole som ligner.
Stoffet kan kjøpes hos Funky Fabrix

2 kommentarer:

  1. Ja, hun hadde det. Jeg mener å huske at det var en omslagskjole. Ser henne for meg med riven i hånden, støvler og blå/gul-blomstret omslagkjole;)

    SvarSlett
  2. Så morsomt at du også husker stoffet!
    Jeg har sett det flere ganger på Funky Fabrix, og hver gang tenker jeg på tante Gudrun. En gang må jeg kjøpe stoffet og sy noe til minne om tantene på loftet ;)

    SvarSlett